linsanpinsan

Alla inlägg under april 2013

Av Linn Haglund - 8 april 2013 16:24

                                                        Jade


Jag vaknade tidigt den här söndag morgonen. Solen sken ute och snön låg osm ett vitt täcke över trådgården. Jag låg kvar i sängen minst 40 minuter. Det var Jullov Liv var på semester med sin familj i Mexico. Jag kände mig extremt ensam. Till slut bestämde jag mig för att gå på Ica och handla lite grejer. Jag steg upp tog på mig svarta underkläder, en tjock grå mysig stickad tröja, jeans tights och satte upp håret i en hög häst svans. smetade snabbt på mig lite mascara och gick sen ner till hallen. Allt var stilla och tyst. Dom andra i huset sov fortfarande. Jag drog på mig mina camouflage färgade convers, lindade en tjock svart halsduk runt min hals, tog på mig min vita jacka och började gå mot Ica. Det var kallt ute jag ångrade att jag inte tagit på mig vantar. jag stoppad ner händerna i jack fickorna det fick duga. När jag kom in på Ica insåg jag att jag kanske borde ha tagit med mig mobilen. tänk om mamma skulle vakna och jag inte var där. hon skulle få hjärtklappningar! Jag var fullt upptagen med att kolla på en man som skällde på en kvinna att jag inte såg vart jag gick. Jag råkade gå in i en lång kille han hade mörkt brunt hår, hans ögon lyste och var isblåa. 

- Förlåt. fick jag fram. Han log bara skrämmande men charmigt. 

- Det gör inget. Sa han och granskade mig. Jag lyckades få mig förbi honom. Jag köpte en mentos stång, mjölk och bröd. Jag packade ner varorna i en påse och började gå hemåt. När jag kommit ca 100 meter från Ica hörde jag tunga steg bakom mig. Jag ökade takten lite. Stegen kom närmare och närmare. Till slut joggade jag med bultande hjärta. Jag såg inte is fläcken på vägen och ramlade pladask på mage. Stegen kom närvare och slutade jag tittade upp och såg....

 

 

Mer?

Presentation


En helt vanlig tjej med ett helt onormalt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 den är ok
 HATAR DEN FÖR FAN!
 ÄLSKAR DEN!
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards